Naujienos

Mokytojų pažintis su dualinio profesinio mokymosi ypatumais bei mokinių stažuotės patirtys Vokietijoje

2023-05-12

Šių metų balandžio-gegužės mėnesiais vyko projekto Erasmus+ finansuojamo projekto ,,Skaitmenizacija pameistrystėje - iššūkis ar galimybė mokymosi procese?“ mobilumai: mokytojų stebėjimo vizitas bei energetikos sektoriaus mokinių stažuotė Schkeuditz mieste, Vokietijoje.
Schkeuditz mieste ir Leipzige 2 automatinių sistemų mechatronikos mokytojai – Ramūnas Čiučiulka ir Aliaksandra Bushujeva atliko penkių dienų darbo stebėjimo vizitą, kurio metu gilino savo profesines žinias, turėjo galimybę susipažinti su naujais, efektyviais dualinio profesinio mokymo metodais, taipogi aktyviai dalyvavo kultūrinėje vizito programoje.
,,Mes turėjome darbo stebėjimo vizitą FAW kompresorių gamykloje bei jų darbuotojų mokymo centre. Buvo demonstruojamas mokymo procesas ir darbuotojų paruošimas gamybos procesui. Vėliau lankėmės Drezdene - VW elektromobilių gamykloje, stebėjome automatizavimo procesus elektromobilių gamyboje. Didžiausią įspūdį paliko Leipcigo BMW gamykla – joje turėjome galimybę susipažinti su mechatroninių robotų darbu. Tokio našumo bei tiek robotų, sutelktų vienoje vietoje ir atliekančių precizinį darbą dar neteko regėti! Gamykloje kas 1 minutę užbaigia gaminti po 1-ą automobilį. Nežiūrint aukšto automatizacijos lygio, šioje gamykloje dirba beveik 8000 darbuotojų. Vienos dienos programoje teko atlikti ir stebėtojų misiją, kur VTVPMC moksleiviai varžėsi ir pasiekė gerų rezultatų Schkeutitze, Gut Wehlitz vietoje rengiamame tarptautiniame mechatronikų konkurse.“ – apie darbo stebėjimo vizitą komentavo profesijos mokytojas Ramūnas Čiučiulka.  
Tuo tarpu 8 centro mokiniai, besimokantys Energetikos srities specialybių (elektrikai, mechatronikai), Schkeuditz mieste atliko trijų savaičių praktiką. Visą tą laiką kartu buvo ir teikė visokeriopą paramą-pagalbą mokinių grupę lydėjusi mokytoja Veronika Malkevič. Savo įspūdžiais apie stažuotę dalinęsi mokiniai negailėjo pozityvių atsiliepimų, tačiau turėjo ir pasiūlymų dėl stažuotės trukmės ateičiai.  
,,Turėjome galimybę susipažinti su Vokietijos dualinio mokymosi forma, su įmonės darbo metodais, savo profesija ir darbo specifika „iš vidaus“, išmokti dirbti komandoje, priimti inovatoriškus sprendimus savo profesinėje srityje, pažinti kitas kultūras bei pagilinti užsienio kalbos žinias.“ - komentavo vienas iš dalyvių.  
Stažuotės metu buvo dalyvauta pažintinėse ekskursijose Schkeuditze bei Leipcige, kurių metu teko susipažinti su Vokietijos kultūra, architektūra, tradicijomis ir vokiška virtuve. Mobilumo dalyviai svarbiu stažuotės akcentu paminėjo ir pažintį su naujais žmonėmis, užsienio kalbos praktinių įgūdžių tobulinimą, užmegztus bendradarbiavimo ryšius, pažintį su darbo specifika ir metodais Energetikos srityje. O tai ir yra pridėtinė ir neįkainojama stažuotės vertė.  
Viso vizito Vokietijoje metu mokinius lydėjusi mokytoja Veronika pasidalino savo įspūdžiais apie stažuotę: ,,Mums buvo suteikta puiki galimybė pabendrauti su kitų tautų ir kultūrų atstovais, tokiu būdu mokiniai galėjo pasipraktikuoti kalbėti angliškai, išmokti suprasti vokiečių kalbą ir išgirsti daug kitų skirtingų kalbų, rasti naujų draugų. Užsiėmimų metu  mokiniai naudojo savo įgytas mūsų mokymo centre žinias ir įgūdžius, išmoko dirbti komandoje, kad sėkmingai atlikti užduotis. Sutikti žmonės buvo labai draugiški, jautėsi šilta atmosfera. Esu laiminga, kad teko lydėti būtent šiuos mokinius – visuomet jautėsi tarpusavio supratimas ir parama. Kartais norėjosi įvairesnio maitinimo ar daugiau sportinių renginių, kas būtų dar labiau praskaidrinę buvimą svetur.“
Stažuotės turinio įvertinimui Centre buvo paskirtas mentorius – profesijos mokytojas D. Udovičenko. Po apibendrinamojo susitikimo po stažuotės jis išreiškė savo pastebėjimus: ,,Džiaugiuosi, kad pavyko su priimančia organizacija Schkeuditze suderinti stažuotės programą. Iš anksto derinant veiklas buvo atsižvelgiama į mokinių jau įgytas kompetencijas, įvertinta, kokias dar galės įgyti papildomai. Mechatronika- nėra lengvas dalykas, visgi tai keletą skirtingų technologijų apimanti sritis, kurios įvaldymui reikalingos specifinės žinios ir kompetencijos. Tačiau po keleto pokalbių su projekto vadove ir priimančia organizacija veiklos buvo suderintos“.
Kviečiame mokinius nepraleisti rudens mobilumų etapo  - stažuotės  į mokymo instituciją Latvijoje!        
,,Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”