Naujienos

Žaliosios kompetencijos ir pameistrystė: Erasmus+ projektas atvėrė naujas galimybes

2025-01-10

Profesinis mokymas šiandieninėje pasaulinėje darbo rinkoje tampa vis svarbesnis. Skaitmenizacija, tvarumo ir žaliųjų kompetencijų integravimas į mokymosi procesus, o taip pat glaudus bendradarbiavimas su verslu – šios ir kitos tendencijos formuoja švietimo ateitį. Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras, įgyvendindamas Erasmus+ programos projektą Nr. 2023-1-LT01-KA122-VET-000129209 ,,Žaliosios kompetencijos Energetikos sektoriaus pameistrystėje – trokštamos, bet dar neatrastos galimybės?“, siekia didinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams, ypatingą dėmesį skiriant žaliųjų kompetencijų integravimui bei pameistrystės įgyvendinimui Energetikos sektoriuje.
Projekto įgyvendinimo metu buvo stiprinamos profesijos mokytojų pameistrystės mokymosi formos organizavimo ir taikymo kompetencijos, skatinamas bendradarbiavimas tarp švietimo organizacijų ir verslo, siekiama gerinti mokinių profesinių įgūdžių atitiktį darbos rinkos poreikiams, nepamirštant ,,žaliųjų” įgūdžių gamyboje gerinimą. Mokiniai bei mokytojai turėjo galimybę kelti savo kompetencijas, įgūdžius, gerinti profesines žinias tokiose šalyse kaip Lenkija, Italija, Portugalija ir kaimyninė Latvija. Per 18 mėnesių trukmę projekto dalyviai – 9 profesijos mokytojai ir 21 mokinys (elektrikų, suvirintojų, automatinių sistemų mechatroniko profesijų) – turėjo galimybę atlikti darbo stebėjimo vizitus ir stažuotes užsienio įmonėse, kur artimiau susipažino su toje šalyje taikomu WBL (,,work-based learning”) metodu ir žiedinės ekonomikos pritaikymu gamybos sektoriuje. Stažuočių metu mokiniai gilino profesines žinias apie Pramonės 4.0 pritaikymą mokymosi procese, siekė įgyti naujus įgūdžius, padėsiančius lengviau integruotis į vidaus bei tarptautinę darbo rinką. Projekto dalyviai, tiek mokiniai, tiek ir mokytojai, gavo Europass mobilumo dokumentus, kur pateikiama informacija apie įgytą tarptautinę profesinę patirtį stažuotės arba darbo stebėjimo metu.
Pasak projekto vadovės J. Mikutavičienės - ,,Susipažinus su užsienio šalių gerosiomis profesinio mokymo organizavimo pameistrystės mokymosi forma praktikomis ir įgijus bendradarbiavimo patirties su verslo įmonėmis, tikimąsi, kad įgytos žinios bus aktyviai pritaikomos Centro veikloje, tuo prisidedant prie strateginių organizacijos pokyčių ir inovacijų." Įgyvendintų mobilumų geroji praktika buvo naudinga rengiant Centro Tarptautiškumo strategiją bei teikiant paraišką dėl Erasmus+ akreditacijos profesiniam mokymui. Šis švietimo projektas yra dar viena galimybė stiprinti visos Europos švietimo ir darbo rinkos integraciją, pasitelkiant Erasmus+ galimybes.
 
Šis leidinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.