Naujienos

„STEAM intelektualinis žaidimas – kvestas – „Mokslo pėdsakais“

2025-05-22

Gegužės 16 dieną vyko įdomus ir informatyvus fizikos ir matematikos renginys „STEAM intelektualinis žaidimas – kvestas – „Mokslo pėdsakais“.
Šiame žaidime dalyvavo pirmos ir antros gimnazijos klasių gimnazistai.   Vadovaudami patyrusių mokytojų Tetiana Yanchukovych (matematika), Žanos Karpovič (fizika),   Olgos Žilinos (matematika) ir Marijos Stankevich (matematika) gimnazistai su dideliu entuziazmu ir azartu sprendė nestandartines situacijas ir užduotis, taikė jas praktiškai.
STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste. STEAM – tai iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba ir Math – matematika.
Gimnazistai susibūrę į komandas turėjo įveikti stotyse pateiktas užduotis. Stotys buvo išdėstytos ne tik centro mokomuosiuose kabinetuose, bet ir lauko teritorijoje. Gimnazistai turėjo atlikti geometrinius matavimus, spręsti loginius paradoksus bei matematines užduotis, atlikti fizikinius bandymus. Ši veikla lavina kritinį mąstymą, bendradarbiavimo įgūdžius, loginę analizę ir skatina mokinius labiau gilintis ir domėtis mokomaisiais dalykais.
STEAM padeda priartėti prie ateityje mokinių laukiančių iššūkių ir būsimos darbo rinkos poreikių, nes mokymosi būdai dažnai primena suaugusių ir jau dirbančių žmonių darbo aplinkybes. Nei vienas darbas nereikalauja tik matematikos, tik chemijos ar tik kurios nors kalbos žinių – darbo rinkai reikalingas visas įvairių įgūdžių komplektas. Kuo jų daugiau ir kuo labiau išugdytos kompetencijos, tuo labiau darbuotojas yra vertinamas ir laukiamas.